COMMUNICATIE & PR

Storytelling, strategie en creatie van Communicatie & PR. Lange en korte termijn, in-house of extern. Voor grote en kleine bedrijven en start-ups. Met wie de samenwerking ook is, de diensten die ik lever zijn op maat, met een flexibele blik en altijd vanuit de liefde voor sport. Goede content is belangrijk voor de verspreiding van een verhaal en het overbrengen van de boodschap bij de doelgroep, wat weer zorgt voor naamsbekendheid en uiteindelijk in (meer) sales.

Na een eerste kennismaking en briefing kom ik terug met een persoonlijk plan van aanpak. Ook voor een kleiner onderdeel van een communicatietraject geef ik graag advies en/of ondersteuning.

Als freelance communicatieprofessional bied ik op interim of op projectbasis het volgende:

1. STORYTELLING

Alle communicatie en promotie van een (nieuw) product, dienst of onderneming, begint met een goed verhaal. Waar sta het voor, hoe wil je de doelgroep bereiken en wat is je boodschap. Een goed verhaal is essentieel voor je bedrijf. Mensen kopen namelijk niet meer wat je doet, maar waarom je dit doet. Een goed persoonlijk verhaal zorgt voor een essentiële verbinding.

Het startpunt hiervan is het opstellen van een hoofdboodschap. Dit bevat naast de missie en visie van de onderneming, ook antwoord op de vragen wie, wat, hoe en waarom. Deze onderdelen, onderbouwd met bewijspunten, vormen het verhaal, de kernboodschap en de elevator pitch. Dit alles is de kern van elke communicatie-uiting die consistentie waarborgt.

Hiervoor is essentieel om het bedrijf en haar doelstellingen, de doelgroep en de markt goed te (leren) kennen. Dit kan op verschillende manieren. Neem contact op voor een maat gemaakte aanpak.


2. STRATEGIE

Als het verhaal duidelijk is, moeten de doelstellingen worden behaald met een passende communicatie -en mediastrategie. We maken hier graag een plan voor met strategische, passende, originele, creatieve aanpak om de doelgroep te bereiken. Hierin wordt ook de tone of voice bepaald, onderzocht waar de doelgroep zich bevindt en welke middelen worden ingezet. Een goede planning en budget mogen hierbij niet ontbreken.


3. EXECUTIE

De ontwikkeling van slimme passende content, het opzetten van innovatieve samenwerkingen, bedenken van activaties en de inzet van de juiste (media)partners. Het zijn essentiële onderdelen ter ondersteuning van een strategie voor het vertellen van een verhaal. Ook met de executie hiervan houden we ons bezig. Denk hierbij aan de volgende mogelijkheden:

  • Reputatiemanagement, positionering & messaging

  • PR en thought leadership

  • Crisiscommunicatie & issuemanagement

  • Productintroducties & merkactivaties

  • Opbouwen en onderhouden van mediarelaties en press office

  • On –en offline contentontwikkeling

  • Copywriting

  • Persbegeleiding tijdens events of andere (pers)momenten

  • Projectmanagement